Generelle oplysninger

Special-Butikken Ribe A/S
CVR. 20962798
Industrivej 6
6760 Ribe
E-mail: [email protected]
Tlf.: 75423288
Etableringsår: 1998

Betaling

Betaling sker ved betalingskort.
Der tages imod Dankort, Visa, Mastercard og Meastro.

Du kan også betale via MobilePay eller ViaBill (afbetaling).

Levering

Levering sker med GLS eller afhentning på adressen i Ribe indenfor åbningstid. Leveringstiden er 1-3 dage hvis varen er på lager i Ribe. Hvis leveringstiden står som bestillingsvarer, skal varen først bestilles hjem fra vores leverandør. Levering med GLS har følgende priser i DKK:

Op til 20 kg: 39,20 + moms

20-30 kg: 100 + moms

30-50 kg: 160 kr + moms

50kg+: 280 + moms

Hvis du fortryder dit køb (30 dages fortrydelsesret)

Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du; A) har modtaget din vare B) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis C) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele D) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode (punkt d indsættes kun ved aftaler om regelmæssig levering af varer)

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på [email protected] eller Tlf. 75423288. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

5. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion.

6. Levering af varer, som er bestilt pr. meter mål. (slanger, stålwire, kæde osv.)

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Special-Butikken Ribe A/S Industrivej 6 6760 Ribe (Hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse, indsæt da nedenstående sætning) Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på (indsæt netbutik url) har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Special-Butikken Ribe A/S
Industrivej 6
6760 Ribe

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn Adresse Telefonnummer E-mail adresse Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Special-Butikken Ribe A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for i Special-Butikken Ribe A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.sbribe.dk er Birger Knudsen. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.sbribe.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Du kan læse mere her: privatlivspolitik.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Special-Butikken Ribe A/S. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Dette afgøres ved Byretten i Esbjerg.

Fejl og Mangler

Special Butikken Ribe tager forbehold for:

  1. Prisstigninger. ( Priser ved salg pr. meter, stk, liter og kg. )
  2. Valutaændringer.
  3. Force majeure.
  4. Afgiftsændringer.
  5. Udsolgte varer.
  6. Trykfejl og tastefejl.
  7. Fejl i billedmaterialet.
  8. Prisfejl og fejl i lagerstatus som er opstået ved fejl i synkroniseringen mellem vores IT-systemer.
  9. Ændring af produktet fortaget af producenten.
  10. Udskudt leveringstid hos vores grossister.
  11. Forsinkelse eller ændring af proceduren hos fragtudbyderen.